Monday, July 18, 2011

S.A.B.A.R

kenapalah yang nak cepat2 sgt? kenapalah yang kalut sgt? tak lari gunung dikejar....Allah ciptakan aku dari tulang rusuk lelaki itu.. siapa? aku pun xtahu. Hanya Allah yang mengetahui....kadang aku jd gusar, rasa resah, rasa nak bercinta balik. Bukannya xada yang meluahkan rasa, kalau aku inginkan pasti sekarang tak single lagi kan?

Tapi aku ingin bersabar.. Aku nak tunggu dia jugak... siapa dia tu? aku pun tak tahu.... tapi dia adalah jodoh aku yang aku cari selama ni. dia adalah bakal suamiku kelak... dia adalah khalifah rumah tangga ku kelak... Siapa dia, Allah sahaja yang mengetahui.

Jadi, untuk apa aku simpan harapan dan kasih terhadap lelaki lain kalau lelaki itu bukanlah jodoh yang pantas buat aku? 2 kali dah cukup untuk mengajar aku erti BERSABAR... cinta sesama manusia akhirnya adalah perpisahan...Yang kekal itu hanyalah Cinta kepada Allah....

Tapi memang bukan mudah nak SABAR...banyak dugaan yang datang dan pergi.... betapa aku mengharapkan perlindungan daripada Zat Yang Maha Besar RahmatNya untuk lindungi aku dari memilih lelaki yang salah lagi.....

No comments:

Post a Comment