Thursday, July 28, 2011

Aku Tak Mampu Mendiamkan Mereka

Assalamualaikum....disini saya nak memohon maaf atas segala salah dan silap saya. Andai tingkah laku saya, andai perangai saya, andai kata-kata saya selama ini telah menyebabkan sesetengah daripada anda membenci saya dan tidak menyukai diri saya ini...saya tak sempurna.. saya banyak buat salah. saya banyak buat dosa...kalau saya x layak pun jadi sahabat anda, maka saya akur... saya x sesempurna orang lain.

saya xpandai nak mengatur kata berbicara. diam saya bukan marah...diam saya juga bukan benci... diam saya kerana saya fikir itulah yang terbaik... yang terbaik bagi semua untuk teruskan kehidupan kita....

tapi itu tak bermakna saya boleh biarkan maruah diri saya terus dihina... namun siapa saya untuk tutup segala kebencian yang dah lama bersarang di hati anda..... apa yang saya boleh katakan disini... saya minta maaf sekiranya saya punca penyebab anda membenci saya.

hidup manusia didunia ini tidaklah lama... yang pasti satu hari nanti Malaikat akan datang jemput saya untuk bertemu yang ESA itu... dikesempatan ini saya ingin memohon beribu kemaafan.... xterluah rasa kesal dan kesalahan yang terus-terusan membelenggu diri saya ini sekiranya sy benar2 telah menyakitkan hati anda....

saya hidup, pasti saya akan mati....dan saya mengharapkan kemaafan yg suci yang iklas yang tulus dari anda semua... saya x sempurna...cuma pinta saya, maafkanlah saya sekiranya saya benar2 tela melakukan kesalahan... salah sesama manusia itulah yang paling saya takutkan....

tapi saya tak mampu nak halang anda semua dari terus membenci saya.. bencilah.. nilai lah segala tindakkan saya selagi saya hidup... segalanya saya serahkanpada yang MAHA ESA, untuk menentukannya....

akhir kalam saya....ikhlas saya mohon maaf.. hidup saya sementara didunia ini...maafkan saya seikhlasnya...sekiranya linangan air mata yg mengalir ini kerana menyesal atas perbuatan saya yang telah menyebabkan ketidakpuasan hati sesetengah pihak, maka biarlah ianya terus mengalir...sebab biar saya tanggung sakitnya rasa itu.. saya x sempurna. namun saya disini hanya untuk memohon sebuah kemaafan itu.

No comments:

Post a Comment