Monday, August 22, 2011

Ya Allah, Pandanglah aku

kadang-kadang, kita selalu pertikai, kenapa apa yang kita mohon, kita doa, Allah xmakbulkan....kadang2 rasa putus asa, rasa sedih, rasa kecewa... sangat lemah kan iman kita???

cuba kita fikir sejenak akan dosa-dosa kita..apakah pantas diri kita ini, untuk memohon sesuatu sedangkan kita sendiri masih bergelumang dengan maksiat dan dosa...sedangkan kita sendiri masih belum sepenuhnya mentaati perintah Allah?

cukuplah bagi aku, Allah ampunkan dosa aku dan selamatkan aku dari azab neraka... Aku banyak dosa..dosa yang aku takut Allah xampunkan... kelak kalau aku mati... tanpa pengampunan dari Allah... maka nerakalah seburuk-buruk tempat untuk kembali...

Tapi aku percaya... Allah maha Pengampun..Maha Pengasih, Maha Penyayang... Ya Allah... Pandanglah Aku ketika aku berdoa kepadaMU.. cukup engkau bagiku Ya Allah....cukup hanya Engkau...

No comments:

Post a Comment